Tribut për brinjët e lumtura
"Krijimi i Evës" - Raphael Coxie (1540 – 1616) |
Kohët e fundit kam qenë duke ndjekur përmes internetit një program interesant që
titullohet “Botched”. Bëhet fjalë për një program prej shtatë a tetë sezonesh
me fokus operacionet plastike të shkuara shumë keq (fjala “botched” në anglisht
do të thotë pikërisht një pacient i operacionit plastik që është shpërfytyruar
në ndonjë farë mënyre nga një kirurg plastik që ka punuar shumë keq).
Një ndër
operacionet më të shpeshta të kirurgjisë plastike është operacioni i hundës, në
konkurrencë me atë të gjoksit. Gjithashtu, operacioni i hundës është më i lehti
për t’u katranosur prej kirurgëve, duke qenë se hunda është pjesa më e vështirë
e trupit për ndërhyrje estetike. Struktura e saj është shumë e ndërlikuar, çka
vështirësohet edhe më shumë nga moria e detajeve të ngjeshura në një organ aq të
vogël, që për më tepër është ndoshta pjesa e fytyrës që bie në sy në mënyrë më
të drejtpërdrejtë e më të menjëhershme se çdo pjesë tjetër. Aspak trysni,
doktor!
Teksa kirurgu operon mbi pacientët në programin e mësipërm, më bëri
përshtypje diçka specifike e operacionit në fjalë: kirurgu ka vazhdimisht nevojë
të marrë një pjesëz nga brinja e pacientit për të ndrequr hundën. Ndonjëherë
mjafton të marrë kërc nga veshi, por, sa më i rëndë shpërfytyrimi, aq më e
nevojshme është pjesa nga brinja. Që këtu nisi kureshtja ime për veçantitë e
brinjës si pjesë anatomike, duke më shtyrë të pyes veten se çfarë arsye mund të
ketë pasur Hyji që zgjodhi pikërisht brinjën e burrit (Adamit) për të krijuar
prej saj gruan (Evën).
“Atëherë Zoti Perëndi e futi në një gjumë të thellë
njeriun, të cilin e zuri gjumi; dhe mori një nga brinjët e tij dhe e mbylli
mishin në atë vend. Pastaj Zoti Perëndi me brinjën që i kishte hequr njeriut
formoi një grua dhe e çoi te njeriu.” – Zanafilla 2:21-22
Para se të vijoj më
tej, dua të adresoj faktin linguistik se, mesa duket, fjala e saktë në
hebraisht/aramaisht për pjesën anatomike që Hyji mori prej burrit për të krijuar
gruan përkthehet më saktë “anë” se “brinjë”, dhe se e njëjta fjalë
hebraike/aramaike e përdorur në pasazhin e krijimit të Evës është përkthyer
“brinjë” veç një herë në Bibël. Së pari, dallojmë pra se “brinjë” është një
përkthim i mundshëm i fjalës, çka hedh poshtë idenë se nuk mund të mendojmë se
bëhej fjalë për brinjë konkrete. Së dyti, pa hyrë në detajet e evoluimit të
gjuhës ndër mijëvjeçarë dhe ndryshimeve/interpretimeve kontekstuale të
Shkrimeve, fjala “anë” është fjalë abstrakte dhe nuk mund t’i referohet një
pjese konkrete të trupit, dhe Hyji nuk është abstrakt. Në rastin më të mirë,
“anë” mund t’i referohet ijëve ose belit të njeriut, çka do ta bënte të pamundur
marrjen e një pjese të burrit që aty, sepse trupi i tij do të mbetej dukshëm i
gjymtuar dhe i paaftësuar për funksionim të përkryer. Adami ishte i përkryer
edhe pas krijimit të Evës, ndaj trupi i tij nuk mund të ketë qenë i
shpërfytyruar asisoj. Adami nuk ishte “botched”, sepse Hyji nuk është kirurg i
paaftë a i pakujdesshëm.
Një vërejtje tjetër sërish me bazë gjuhësore ishte se
nuk mund të bëhej fjalë për brinjë, sepse brinja është kockë dhe, për pasojë,
Adami nuk do të mund të thoshte më pas për Evën “kockë prej kockës sime dhe mish
prej mishit tim”. Brinja si kockë do të përjashtonte pjesën e mishit. Por kjo
nuk qëndron, sepse brinja është kockë vetëm nëse e gërryen prej përmbajtjeve të
tjera të saj. “Ana”, nga ana tjetër, do të përjashtonte plotësisht pjesën e
kockës në poezinë e Adamit ndaj Evës, sepse nuk ka kockë në “anë” (ije, bel),
veç tul e organe të brendshme. Kocka e vetme në “anë” do të ishte shumë thellë
në atë pjesë të anatomisë së Adamit, duke iu dashur Hyjit të merrte prej
shtyllës kurrizore, çka do ta gjymtonte plotësisht Adamin duke e paralizuar e
duke ndikuar tmerrësisht në aftësinë e tij riprodhuese (paraliza shpeshherë
sjell edhe shterpësi). Kjo do të binte haptas në kundërshtim me urdhrin vijues
të Hyjit për njeriun: të shtohej e të ishte i frytshëm. Hyji nuk kundërshton
Vetveten dhe nuk jep urdhra të pamundura për njeriun që Ai Vetë do ta kishte
gjymtuar.
Por brinja nuk bart këto lloj problemesh dhe sigurisht nuk përmban veç
kockë! Kur hamë brinjë të shijshme të pjekura, kocka është gjëja e fundit që
mbetet, e veshur më mish e gjithçka tjetër. Kjo “gjithçka tjetër” është edhe
çfarë unë mendoj se përbën arsyen pse Hyji zgjodhi pikërisht këtë pjesë të
trupit për krijimin e qenies së dytë njerëzore.
Brinja përmban në sasi të
ndryshme të gjitha llojet e indeve që gjenden në trupin e njeriut: ind kockor
(sigurisht!), ind muskulor, ind nervor, ind lidhor, ind kërcor, si edhe enë
gjaku. Afërsia e madhe me lëkurën që mbulon trupin mundëson edhe praninë e
qelizave të lëkurës, nëse Hyji do të donte të merrte edhe një pjesë lëkurë.
Brinja ka edhe qeliza staminale, pjesë përbërëse e palcës që gjendet në
brendësi të kockës së saj, që janë të të njëjtit lloj me qelizat staminale aq të
rëndësishme të palcës së shtyllës kurrizore. Gjithë kjo e bën brinjën një
“parajsë” mjekësore prej së cilës mund të arrihen shumë gjëra. Hyji e dinte mirë
këtë, duke qenë se ishte Krijuesi i burrit, ndaj edhe zgjedhja e kësaj pjesë për
t’i dhuruar Evën Adamit.
Mrekullitë e brinjës nuk përfundojnë këtu ama. Studimet
mjekësore tregojnë se brinja është organ i rigjenerueshëm, që do të thotë së –
nëse pritet siç duhet prej një kirurgu të aftë – mund të rigjenerohet e të
arrijë në nivelin ku ishte më parë. Ky zbulim ishte më mbresëlënësi për mua
teksa kërkoja burime për këtë artikull. Aftësia rigjeneruese/vetëshëruese e
brinjës lidhet me praninë e një lloj indi lidhor – perikondriumi – i cili vesh
indin kërcor përveç atij që gjendet në nyejt e trupit (brinja nuk është nyjë).
Perikondriumi ka aftësinë të nxisë prodhimin e kërcit edhe nëse e shkëpusin prej
kockës/muskulit; por, nëse ai hiqet, brinja nuk mund të rigjenerohet. Pra, nëse
kirurgu nuk merr siç duhet prej brinjës, pa e dëmtuar perikondriumin,
rigjenerimi nuk mund të ndodhë. Nëse perikondriumi dëmtohet, kërci që do të
zhvillohej prej tij prishet dhe pjesa e jashtme e trupit merr një pamje si të
fryrë, të ngjashme me hematomat në veshët e boksierëve për shkak të goditjeve të
herëpashershme që marrin në vesh (kërc).
Hyji absolutisht i dinte gjithë këto
dhe zgjedhja e brinjës prej Tij vërteton natyrën e Tij të dashur: Adamit nuk do
t’i mungonte asgjë në trup pas krijimit të Evës. Sado që të ketë marrë prej
brinjës së tij (mjafton fare pak, qoftë edhe vetëm kërc), ajo pjesë do të
shërohej shumë shpejt dhe ai nuk do të ndiente dhimbje apo mangësi. (Duke marrë
parasysh që krijimi i Evës ishte para rënies së njeriut, Adami nuk mund të ketë
ndjerë dhimbje, sepse nuk ka dhimbje në përsosmëri.)
Kjo, gjithashtu, përforcon
edhe më shumë faktin se gruaja u krijua si dhuratë për burrin, jo si
domosdoshmëri. Adami ishte i plotë para krijimit të Evës, por Eva nuk mund të
jetë e plotë pa të, sepse është krijuar ekskluzivisht në funksion të burrit.
Ashtu si kisha është dhuratë/nuse e Krishtit prej Atit, ashtu është edhe gruaja
për burrin. Ashtu si Krishti është i plotë pa kishën, ashtu është edhe burri pa
gruan. Ashtu si kisha nuk mund të ekzistojë pa Krishtin, ashtu edhe gruaja nuk
mund të ekzistojë pa burrin. Ashtu si një “kishë” mund të vijojë me praktikat e
saj “kishtare” kur Krishti nuk gjendet në të, ashtu edhe gruaja moderne mund të
vijojë të jetojë si e pavarur pa ombrellën e burrit mbi të. Ashti si “kisha” që
nuk begenis autoritetin e Krishtit çon veten në rrënim, ashtu edhe gruaja që
refuzon autoritetin e burrit do të zgjohet një ditë 50 vjeç për të kuptuar se i
ka vjedhur vetes qëllimin e vërtetë pse u krijua: të jetë ndihmë që i leverdis
burrit dhe të shumëfishohet me të sipas urdhrit të pandryshueshëm të Hyjit.
Do
ta mbyll këtë artikull me një pikë të fundit, edhe pse ka kaq shumë detaje sa
ndoshta do t’i kthehem sërish në të ardhmen për shtesa. Burri u krijua sipas
shëmbëlltyrës së Perëndisë. Gruaja është krijuar sipas shëmbëlltyrës së burrit.
Kur krijoi burrin, Hyji pa nga Vetja. Kur krijoi gruan, pa nga burri. Burri u
krijua nga dheu. Gruaja u krijua nga burri dhe i përket atij. Gruaja që mendon
se krijimi i saj është i njëjtë në formë e qëllim si krijimi i burrit gënjen
vetveten dhe i vjedh vetes jetën e vërtetë si grua. Burri bart imazhin e Hyjit.
Gruaja bart imazhin e burrit. Burri i shërben Hyjit. Gruaja i shërben burrit dhe
kështu e lehtëson dhe lartëson shërbesën e tij ndaj Hyjit. Nëse ende pyet “kush
është e para: pula apo veza?”, këtu ke edhe përgjigjen se as pula, as veza nuk
ekzistojnë pa gjelin!
“Dhe Perëndia krijoi njeriun në shëmbëllimin e Tij, në
shëmbëllimin e Perëndisë e krijoi atë; mashkull dhe femër i krijoi ata.” –
Zanafilla 1:27
Ky varg është shumë i qartë: njeriu (i referohet burrit) u krijua
në shëmbëlltyrë të Perëndisë, çka vargu e përsërit dy herë njëra pas tjetrës. Me
të krijuar burrin në shëmbëlltyrë të Tij, e bëri më pas njerëzimin (ata, pra
tashmë kalojmë në shumës) mashkull e femër, por nuk thotë “mashkullin dhe femrën
i krijoi në shëmbëlltyrën e Tij”. Perëndia krijoi burrin, dhe prej burrit femrën
e kështu nisi njerëzimi. Gruaja e perëndishme ka gëzim në krijimin prej burrit,
për burrin, që, përmes tij dhe e pashkëputur prej tij, t’i shërbejë Hyjit. Çdo
gjë tjetër shtesë ndaj kësaj nuk është gjë tjetër veç përshtatje dhe ndryshim si
pasojë e një bote të rënë.
Kirurgu në “Botched” vëren shpeshherë se brinja e
pacientit është e kalcifikuar/gëlqerëzuar për shkak të moshës dhe traumave. Për
pasojë, bëhet e papërdorshme për hundën e gjorë ose duhet të pritet shumë më
tepër brinjë sesa prej një pacienti normal. Grua e dashur, ti mos e lejo këtë
për veten! Mos u “gëlqerëzo” jashtë përdorimi, sepse t’u deshën shumë vite të
zgjoheshe e të nisje jetën pranë burrit tënd që në rini, kur barku yt ishte i
frytshëm dhe të lejonte të përmbushje urdhrin e Hyjit për shumim dhe sundim të
tokës krah burrit tënd. Mos u “gëlqerëzo” përmes goditjeve pa fund që bota e
rënë të shkakton, sidomos kur duhet të endesh në të e vetme. Hyji të ktheftë
sërish në kafazin e burrit tënd, që të përkasësh pranë zemrës së tij ashtu si
nëna jonë Eva përkiste kur ishte “veçse” brinjë!
Comments
Post a Comment